Tabela Nedir?

Tabela Nedir?

Tabela Yaptırırken Nelere Dikkat Etmeliyiz?

Tabela, tanınırlığı arttıran bir araçtır. Tabelalar, firmaların tarzına göre ve müşteri kitlesine göre hazırlanmalıdır. Müşteri kitlesi göz önüne alınarak tasarlanan tabelalar firmanızın daha tanınır olmasına ve çekici hale gelmesine neden olur. Firmanın isteğine göre yapılabilecek pek çok tabela çeşidi bulunur. Firmanın vizyonu da göz önüne alınarak seçilen tabela çeşitleri müşterilere daha çok hitap ederler.

Tabelalar her ne kadar firma vizyonuna ve müşteri kitlesine hitap edecek olsa da uygulanacak mekâna göre tasarlanmalıdır. Uygulanacak mekâna göre tasarlanan tabelalar hem hoş bir görüntü oluşturur hem de güvenilirdir.

Tabelalar reklam yapmak, firmanın adını duyurmak ve mesaj vermek amacıyla kullanılan önemli reklam yönetimi biçimidir. Tabelalar kullanım amaçlarına göre tasarlanmaktadır.

Firmanıza ve tarzınıza uygun tabela çeşitleri ile sağlam bir adım atabilirsiniz.

Neden Tabela Yaptırmalıyım?

Tabela, firmanızın reklamını yapabilmek için önemli bir araç olmasının yanı sıra aynı zamanda güvenilirlik oluşturmanızı da sağlar. Tabelası olmayan bir işletme müşterilerin gözünde güvenilir bir firma gibi durmayacaktır. Bu yüzden hem firmanıza hem de müşteri kitlenize özel bir tabela yaptırmak sizi kârlı çıkartır. Tüm bunların yanı sıra tabela, firmanızın daha görünür olmasına katkı sağlamaktadır. Tarkan Reklam ile yaptıracağınız uygun bir tabela ile görünür olup daha fazla müşteri çekebilirsiniz.

Tabela Kullanırken Nelere Dikkat Etmelisiniz?

Tabela yaptırırken firmanızın neyi temsil ettiğine dikkat etmelisiniz. Panelin üzerine ekleyeceğiniz semboller ya da logonuz uzaktan bile firmanızın neyi temsil ettiğini göstermelidir. Böylelikle logonuz unutulmayacaktır ve logonuz görüldüğünde neyi temsil ettiği de hemen akla gelecektir.

Müşteri kitlenize reklam yapabilmek için ilgi çekici ve kolay anlaşılan bir tabela tercih etmeniz doğru olandır. Renkler oldukça önemlidir. Tabela yaptırırken renklere dikkat etmelisiniz. Göz alıcı renkler firmanızın dikkat çekmesine yardımcı olmaktadır. Seçeceğiniz renkler aynı zamanda firmanızın içeriğiyle de doğru orantılı olmalıdır. İstediğiniz renkte tabela çeşitleri bulabilirsiniz.

Tabela Renkleri Bizlere Ne Anlatır?

Renklerin psikolojide çeşitli karşılıkları bulunmaktadır. Kırmızı rengin iştah açmak gibi bir işlevi olduğu gibi diğer renklerin de pek çok işlevi bulunmaktadır. Renk seçimini doğru yapmak firmanızın dikkat çekici olmasını sağlar.

Kırmızı renk daha çok heyecan, tutku, cesaret ve dikkat gibi duygular uyandırmaktadır. Bu yüzden bu renk daha çok eğlence sektöründe kullanılmaktadır. Netflix, Lego ve Youtube gibi pek çok eğlence sektöründe kırmızı renge rastlayabilirsiniz. Bir diğer kullanıma amacı ise iştah açmaktır. Bu yüzden Burger King, Mc Donalds gibi dünyaca ünlü zincir firmalar da bu rengi tercih etmektedir.

Sarı renk ise heves, fırsat, pozitiflik ve mutluluk gibi duygular uyandırmaktadır. Bu renkte kırmızı gibi gıda sektöründe kullanılan renklerdendir. Gıda sektörünün yanı sıra seyahat, ulaşım ve spor dalları gibi sektörlerde de sıklıkla kullanılmaktadır. Snapchat, Mc Donalds ve Turkcell gibi pek çok sektörde sarı renge rastlamanız mümkündür.

Mavi renk daha çok özgürlük duygusunu çağrıştırır. Özgürlük duygusunun yanı sıra bilgelik, güven, sözüne güven gibi duyguları da çağrıştırmaktadır. Mavi renk teknoloji, iletişim, uzay gibi sektörlerde çoğunlukla kullanılan renklerdendir. Twitter, Skpye, Motorola gibi sektörlerde mavi renge rastlayabilirsiniz.

Yeşil renk güvenilirlik, bereket ve büyüme gibi duygular çağrıştırmaktadır. Doğallık algısı yaratmak için çoğunlukla yeşil renge başvurulmaktadır. Çevre, ortam, alternatif enerji ve eğitim gibi sektörlerde bu renk daha çok tercih edilmektedir. WhatsApp, Spotify ve Geri Dönüşüm logosu gibi pek çok logo yeşil renkle donatılmıştır.

Pek çok sektörde kullanılan siyah renk ise disiplin, güç, kontrol ve yetki gibi duyguları çağrıştırmaktadır. Daha çok otomotiv, giyim ve moda, kuyumculuk gibi sektörlerde otoriyeti ve ciddiyeti çağrıştırmak amacıyla kullanılmaktadır. Chanel, Adisas, Nike ve Vans gibi pek çok sektör siyah rengi tercih etmişlerdir.